To be continued ...

2 april 2022 - Kangos, Zweden

April. De lente komt al om de hoek kijken, ook hier in Lapland. En hoewel ons team nog steeds ontzettend druk is met tour na tour beseffen we het allemaal: de laatste maand van het winterseizoen is aangebroken. Nog 1,5 week voordat de laatste gasten de Pinetree Lodge verlaten. Wat is dat onwijs snel voorbij gegaan! Ik kan me als de dag van gisteren herinneren dat we ons installeerden in onze kamers, en er in onze vrije tijd op uit trokken om alle namen van de honden te leren. En nu...nu beantwoorden we elke tour de vraag of we écht alle namen kennen met een volmondig 'ja', en kunnen we ons niet voorstellen dat het ooit anders was.

Genieten op de slee De lente komt eraan! 😎

En met het naderen van het einde van het seizoen rijst ook de vraag wat iedereen daarna gaat doen. Het werken in een team met reislustige mensen levert natuurlijk mooie plannen op. De een gaat even terug naar huis, de ander heeft het visum voor een volgend avontuur in Australië al in the pocket, en weer een ander verkoopt haar winterspullen om zo licht mogelijk door te reizen naar India.

What a view! 🥰

En welke mooie bestemming ligt er dan op mijn pad? Daarover hebben Anna, mijn kamergenootje en inmiddels goede vriendin, al een tijdje een idee: een roadtrip door Noorwegen! Inmiddels heeft een tweede Anna, een van onze collega's uit de keuken, zich ook bij dit idee aangesloten. Met z'n drieën rijden we direct na het seizoen naar Tromsø, waar we eerst in alle luxe even gaan bijkomen van het harde werken van de afgelopen maanden. En oh, wat kijk ik daar naar uit! Daarna gaan we op weg naar Oslo, en zien we onderweg wat er allemaal op ons pad komt. De route hebben we grotendeels op papier gezet, en de voorpret is begonnen!

Ook bij onze overnight cabin laat het Noorderlicht zich zien

En daarna, wat ga ik dan doen? Wordt het Australië en Nieuw-Zeeland, een lang gekoesterde wens die werkelijkheid kan worden nu de grenzen weer open zijn? Of ga ik naar Nepal om daar een trektocht te gaan maken, een idee dat tijdens mijn verblijf hier in Zweden op is komen borrelen? Of ga ik ergens anders op de wereld een langeafstands-trail lopen, iets dat ik al heel lang wil? Keuzes, keuzes, keuzes.

Just me and my thoughts

Maar wat als je eigenlijk al heel erg op je plek zit, en voelt dat het avontuur hier nog niet klaar is? Waarom haasten om verder te reizen als je alle tijd van de wereld hebt? Tja, waarom eigenlijk? Ik voel me hier supergoed, ik heb het naar mijn zin, en kan als gids in de zomer nog meer in en met de natuur werken. Volg je hart en je gevoel, zei ik 7 maanden geleden toen ik het vliegtuig in stapte. En mijn hart en gevoel hebben me duidelijk gemaakt dat Lapland de bestemming is waar ik in de zomer ook wil zijn. Ik reis na Noorwegen dus weer terug naar de Pinetree Lodge, om hier het zomerseizoen ook te gaan doen! Dan geen sledetochten met de husky's, maar vooral veel hikes. Met en zonder de honden. En natuurlijk werken in de kennel als er geen tours zijn. Een van mijn belangrijkste taken weet ik al, want inmiddels hebben we 3 zwangere dametjes in de kennel. Puppy's knuffelen it is! 😁

Me and Varg 😊

En wat mijn bestemming daarna wordt? Dat weet ik nog niet. Ik zie tegen die tijd wel wat mijn hart mij ingeeft 😊.

Prachtig spektakel in onze achtertuin 😍 Over de Lainio-rivier Zo moeder zo dochter: Gaia en Frigg Knuffelen met Scar en Shadow 🥰

1. Karen & Cheryl:
    2 april 2022
    Wow Debby, wat gaaf! Wat ben ik blij voor je dat je het daar zó naar je zin hebt gehad dat je na je (welverdiende!!) vakantie nog een seizoen gaat draaien!
  2. Willy & Lucia:
    2 april 2022
    Allemaal heel fijn te horen, Debbie. Je maakt goede keuzes 👍 !
    Moest je er in september nog zijn, dan ontmoeten we elkaar opnieuw. Maar laat je niet beïnvloeden hierdoor 😉 … volg je hart en je gevoel … das mooi.
  3. Remco Schellingerhout:
    2 april 2022
    Mooi hoor Tromsø area ...als je tijd hebt moet je zeker svalbard bezoeken..
    En road trip Noorwegen gaat zeker mooie plaatsjes opleveren 🤘🤘
  4. Meike Lubbers:
    2 april 2022
    Mooi om je avonturen mee te mogen beleven zo.
    En wat super dat je iets hebt gevonden waar je echt gelukkig van wordt! Van het gebaande pad af en je hart volgen, echt geweldig dat het je lukt!
  5. Kareen:
    2 april 2022
    Ha Debbie, dankjewel voor de leuke update en mooie plaatjes. Belangrijker nog wat ik eruit begrijp: Debbie groeit en bloeit en grenzen vallen weg! The sky is the limit ;-) Je hebt de moed gehad om veel los te laten waardoor er ruimte is gekomen voor geweldige nieuwe ervaringen. Maar ook als niet alles uitvalt zoals je gedacht, gehoopt of gewenst had: go with the flow en wie weet waar het je brengt…. Alle goeds!
  6. Annette:
    2 april 2022
    Fijn Debbie, dat het gewoon doorgaat.
    Volg je hart. Ik schreef het al eerder. Dan ben je altijd op de juiste plek.
    Liefs, Annette
  7. Wil en Eric:
    3 april 2022
    Ha Debbie, wat ben je toch een stabiele vrouw geworden. Op elke foto straal je ! Ga zo door, je hebt t juiste levenspad gevonden. En geniet van je roadtrip........
  8. Tim:
    4 april 2022
    Hoi! Wat goed dat je ook deze stap weer zet. Zo cool en zo zeker van jezelf! Topper/

9. Jan en Thea:
    4 april 2022
    Wat heerlijk om dit soort keuzes te moeten maken en leuk dat je in de zomer in Lapland blijft, de honden zullen dat ook leuk vinden. Maar eerst lekker op vakantie in Noorwegen, veel plezier daar!
  10. Larissa:
    8 april 2022
    Ha Debbie,
    wat heerlijk om te lezen! gewoon je gevoel volgen als dat kan. heel veel plezier alvast in Noorwegen!
    de rest volg ik vast weer via je blog!!
  11. Marja:
    9 mei 2022
    Wat mag je trots zijn op jezelf! Wat een avontuur.
  12. Jan:
    13 mei 2022
    Hallo Debbie,
    Ik lees zo af en toe je avonturen in Lapland, dus ik ben redelijk op de hoogte! Op 10 mei was ik op vakantie en heb een moment aan je gedacht. Nu ik terug ben lijkt het er op dat niet iedereen zo met data bezig is... Ik wens je een heel goed nieuw jaar met geluk en gezondheid! Ook komend jaar zal ik je verhalen blijven volgen. Groetjes,