Leven in een husky-droom

8 februari 2022 - Kangos, Zweden

Sinds ik hier voet op de Lapse grond heb gezet leef ik in een droom. Alles wat ik hier meemaak is fantastisch! Buiten werken in de prachtige natuur van Särkimukka en omstreken, met de 170 liefste viervoeters die er bestaan. Onze gasten een onvergetelijke ervaring geven, en lief en leed delen met je collega's en huisgenoten waar je inmiddels een mooie vriendschap mee hebt opgebouwd. Het is een ervaring die ik mijn leven lang niet meer zal vergeten.

Sleeën over een van de grote meren

En ik vind het heerlijk om in deze droom te leven. De zorgen en lasten waar ik in Nederland afscheid van heb genomen bestaan hier niet. Ik heb nog nooit zo weinig bezittingen gehad als nu. Tegelijkertijd heb ik ook nog nooit zoveel vrijheid ervaren. Ik hoef me om weinig dingen druk te maken. Ont-spullen heeft me goed gedaan.

Zonsopkomst in de achtertuin Hello!

Waar je in andere delen van de wereld voornamelijk wordt geleefd door weer een nieuwe lockdown of set corona-maatregelen, leven we hier gewoon ons leven per dag. Ja, ook hier hebben we wel een paar corona-regels waar we ons aan moeten houden, maar lockdowns hebben we hier niet. En ja, het is bizar druk nu in de kennel, en zonder de hulp van onze indoor-en outdoorcollega's krijgen we het werk niet gedaan. En ja, ik ben soms kapot na een dag van 12 uur keihard werken. Maar dat is het zo enorm waard als je weet waar je het voor doet. Het doet zo goed als de gasten je vertellen dat ze een onvergetelijke vakantie hebben gehad, en als je alle lieve berichten in het gastenboek leest. Het is de voldoening waar ik naar op zoek was.

Just a perfect day 🥰

En laat ik het enthousiasme van onze lieve husky's niet vergeten. Het is zo leuk en dankbaar om elke dag met ze te werken. Het enthousiasme te zien als je ze 's ochtends harnast om weer een mooie tour te gaan rijden. De vele knuffels en kusjes die je van ze krijgt. Maar ook het vertrouwen van en in ze. Het vertrouwen in mijn twee leiders dat ze mij en de gasten naar de juiste bestemming brengen, ook als de trails door veel sneeuw en wind volledig zijn weggevaagd. En het vertrouwen dat zij in mij hebben om er voor ze te zijn, en ze te begrijpen als er iets is. Het is een prachtige (werk)relatie die ik koester.

Knuffelen met Fury Driving through a winter wonderland Glacier

Het leven in deze husky-droom laat me zien wat er echt toe doet in het leven. Ik heb niet veel nodig om gelukkig te zijn. Het zit écht in de kleine dingen. En daar geniet ik hier elke dag van! 😊

Zo genieten van de prachtige kleuren in de lucht Aurora op haar mooist

1. Benedicte arnoldts:
    8 februari 2022
    Oh wat een mooie foto's weer Debbie! Ik vind het ontzettend leuk om jouw blog te volgen. Zelf ben ik bezig met mijn album en wat hebben we het goed gehad in het hoge Noorden. Jeroen en Nathalie zijn van plan om te solliciteren bij Explore the North. Ik hoop dat ook zij hun droom kunnen waarmaken.
  2. Debbie van Rijswijk:
    10 maart 2022
    Dankjewel, superleuk om te lezen! En heel fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad hier. Dat is geheel wederzijds! ☺️
    Wat gaaf dat Jeroen en Nathalie hier ook willen komen werken! Ook bij het outdoor-team? Ik zal voor ze duimen, ik ben heel benieuwd!
  3. Tim:
    8 februari 2022
    Wat goed om te lezen Debbie en wat heerlijk dat deze turn zo goed is uitgepakt. <3
  4. Debbie van Rijswijk:
    Dankjewel! ☺️
  5. Jessica:
    8 februari 2022
    wat onwijs mooi om te lezen dat je t zo super naar je zin heb, dat het een goede keus is geweest en dat je ook veel leert. Grote en kleine dingen. En heel fijn dat je van de klein dingen kan genieten!! Blijf dit doen! Geniet met volle teugen van deze ervaring.
  6. Debbie van Rijswijk:
    10 maart 2022
    Dankjewel, leuk om te lezen! En genieten doe ik zeker nog steeds 😊.
  7. Wil en Eric:
    8 februari 2022
    Wat heb je het prachtig verteld. Supermooi verhaal
  8. Debbie van Rijswijk:
    10 maart 2022
    Dankjewel, heel leuk om te lezen ☺️.
  9. Marja:
    9 februari 2022
    Erg leuk om te volgen!
  10. Debbie van Rijswijk:
    10 maart 2022
    Superleuk om te horen, dankjewel! ☺️
  11. Annette:
    9 februari 2022
    Lieve Debbie, wat heerlijk om zo in het hier en nu te zijn. Je staat zo mooi stil bij wat je voelt en ervaart. Wauw, dat is leven en leren; alles transformerend.
    En wat heerlijk om telkens deelgenoot te migen zijn. Dank.
    Liefs, Annette
  12. Debbie van Rijswijk:
    10 maart 2022
    Dankjewel voor je lieve reactie! Ik kan alles hier toepassen wat ik geleerd heb de afgelopen jaren, én ik neem vanuit hier ook weer veel nieuwe dingen mee. Leren houdt nooit op 😊. En leuk om te horen dat je nog steeds zo meeleeft! Liefs! 🤗
  13. Marc van Exel:
    10 februari 2022
    Ik schrijf niet vaak wat maar ik lees elke keer mee en geniet van jouw mooie avontuur. Wat heerlijk om zo'n prachtige positieve ervaring te horen in deze (tegenwoordig) rare wereld. Lekker van blijven genieten en maak het gevoel je eigen. Inderdaad, hoe minder bezittingen, hoe minder (zorgen) je aan je hoofd hebt. Goede actie van je. Heel veel plezier weer!
  14. Debbie van Rijswijk:
    10 maart 2022
    Dankjewel, leuk dat je een reactie hebt achtergelaten! En leuk om te lezen dat je zo meegeniet! Ik blijf zelf ook zeker genieten ☺️.