Thuiskomen

10 september 2021 - Kangos, Zweden

Ik heb het de afgelopen week vaak gehoord. Van jullie thuis, nadat jullie mijn foto's zagen, maar ook van veel collega's. Het maakt niet uit hoe lang je hier al bent, het is hier echt thuiskomen.

Iedereen heeft zo zijn redenen gehad om hier te komen, maar we zijn het unaniem met elkaar eens: het leven is hier goed. Het is hard werken met soms lange dagen, maar het geeft zoveel voldoening. De honden die elke keer weer enthousiast zijn als je de kennel binnenkomt, de collega's die elkaar door dik en dun steunen, het werken in de buitenlucht, de gasten die blij zijn na een mooie tour, het is volop genieten. Het leven is eenvoudig hier, maar meer hebben we ook niet nodig.

Fudge Kaivosjärvi Knuffeltijd

Ondanks dat het een enorm drukke week is met veel bezigheden voor de gasten voel ik geen stress. Natuurlijk vond ik mijn eerste Northern lights hike als gids heel spannend, en was ik onderweg toch even bang dat ik zou verdwalen, maar ik heb een superleuke avond gehad met wéér het Noorderlicht! En als ik de gasten zo zag, hebben zij zich ook vermaakt!

Eerste Northern lights hike als gids!

Superspannend vond ik het ook toen mij werd gevraagd of ik gisteren een huskywandeling wilde doen met 7 gasten. Iets dat ik nog niet eerder had gedaan, zelfs niet meegelopen. Maar ja, hoe leer je het beter dan door het gewoon te doen! Het beetje spanning dat ik voelde was na een paar minuten al weg: wat vond ik het leuk om te doen! De honden waren zo blij dat ze lekker mochten wandelen, de gasten waren enthousiast, en aan gespreksstof niks te kort. Ik heb er echt van genoten!

Beaver trail

Het gevoel van thuiskomen is er ook steeds meer in de kennel. Ik leer meer en meer honden beter kennen, en dat geeft vertrouwen om ook lekker met ze te kunnen trainen. Want dat staat in de herfst op het programma. Om straks in de winter de sledetochten van zo'n 30 km te kunnen rennen, moeten de honden natuurlijk goed fit zijn. Net als wij moeten ze die kilometers na een tijdje niks doen weer opbouwen. We beginnen met 6 km, en bouwen dat rustig op. Vorige week mocht ik voor het eerst zelf de buggy besturen, wat gaaf is dat! Ik kijk er echt naar uit om dit in de trainingsweken elke dag te doen!

Training met de honden Kaivosjärvi in de avond, voorbereiden voor de Northern lights hike

Tja, hele dagen lekker buiten werken met 180 husky's om je heen. En daar word ik straks nog voor betaald ook! Het leven hier is écht goed.

1. Erwin:
    10 september 2021
    Fijn om te lezen, het enthousiasme straalt er vanaf 😊
  2. Annette:
    Klinkt fijn. En die foto's 🤩
  3. Sidney Minnaar:
    10 september 2021
    Door je blog te lezen was ik er zelf ook even bij 👍🙏
  4. Meike Lubbers:
    10 september 2021
    ♥ een heel ander leven dan voorheen, maar een goeie stap zo te lezen, fijn!
  5. Karen & Cheryl:
    10 september 2021
    Wat heerlijk om je zo enthousiast te horen/lezen!
  6. Kareen:
    10 september 2021
    Ha Debbie, wat fijn om te lezen dat je zo geniet!! Hebben ze niet nog iemand nodig daar? Een periode lekker ontstressen spreekt mij wel aan…😉
  7. Jan en Thea:
    10 september 2021
    Debbie, we worden jaloers, kunnen 65-plussers ook solliciteren?
  8. Marjolein Kröner:
    Hey Debbie,
    Ook hier weer mooie plaatjes! Leuk om wat meer van je te lezen! Wat een genieten!
    Ik kijk uit naar je volgende blog!

Gr
    Marjolein
  9. Maaike:
    11 september 2021
    Wow! Dat klinkt inderdaad als een heel goed leven! Gelukkig blijf je nog een tijdje. Ik hoef hier niet te zeggen “geniet ervan” want dat doe je al.
    Met volle teugen!
  10. Tjarda Verheijen:
    11 september 2021
    Leuk! Je enthousiasme geniet ervan
  11. Mieke:
    12 september 2021
    En straks met sneeuw nog sprookjesachtiger, je kan het je bijna niet voorstellen!
  12. Tim:
    13 september 2021
    Wat goeeeedddddd... leve deze pool teckels :) (en geniet!)
  13. Jan Anne:
    13 september 2021
    Fijn te horen dat je zo enthousiast bent!!!! En wat een mooi omgeving.

Succes en veel plezier daar!
  14. Wil en Eric:
    17 september 2021
    Dit is qualitytime. Helemaal top........