Reisplannen

11 januari 2023 - Benissa, Spanje

Januari 2023. Het is een cliché, maar wat is 2022 snel voorbij gegaan! Een jaar waarin ik zoveel fantastische dingen heb gezien en gedaan. Nieuwjaarsdag 2022 begon ik op het bevroren 'Wedding lake' in Särkimukka, en nu, een jaar later, zit ik onder de mediterraanse zon van de Costa Blanca. Wie had dat ooit gedacht! Maar dat is nu juist het leuke van dit avontuur!

Llíber

Toen ik in augustus 2021 voor 8 maanden vertrok naar Zweden had ik nog geen plan voor daarna. Best eng, want tot die tijd was ik gewend om alles ruim van te voren tot in detail geregeld te hebben, én had ik een huis, baan en vaste verblijfplaats waar ik altijd op kon rekenen. En om er dan nog maar een cliché in te gooien: het opgeven van al die zekerheden heeft mij de vrijheid en spontaniteit opgeleverd voor de mooiste avonturen en ervaringen. De geweldige tijd in Lapland, de roadtrip met Anna, de 3 prachtige maanden in het winterse Noorwegen, en een aantal hele mooie vriendschappen die ik nooit gehad zou hebben zonder deze stappen te nemen.

Uitzicht vanaf de top van Reinebringen Uitzicht vanaf Reinebringen

​​​​​​Is het dan al genoeg geweest? Nee, zeker niet! Een van de mooie vriendschappen die ik in Zweden heb gemaakt is met Inge. We hebben zoveel lol gehad in de zomer, dat we spontaan besloten om dat voort te zetten op andere plekken in de wereld. Een nieuw reisplan was geboren! Ons startpunt: Spanje. Daar zitten we nu, nadenkend over wat onze volgende stappen zijn.

Hiking partners in crime 😁

Veel kan ik er nog niet over vertellen, want we weten het gewoon nog niet helemaal. Maar dat is ook het mooie van alles. Je ontdekt steeds nieuwe bestemmingen, en leert nieuwe mensen kennen met de mooiste reisverhalen en tips. Verre toekomstplannen hebben dan ook weinig zin, want de kans dat die onderweg veranderen is groot.

Hiken met asielhondje Fede

Is er dan nog helemaal geen plan? Jawel, de eerste stap na Spanje hebben we in het vizier. Aan het einde van de maand vertrekken we naar Portugal. Daar gaan we een deel van de Caminho Português lopen, iets waar we allebei als groot liefhebbers van hiken erg naar uitkijken. En daarna? De kans is groot dat we richting Afrika gaan, maar 100% zeker zijn deze plannen nog niet.

Beroemd uitzicht van de hike op de Bernia Hiken met uitzicht

Kortom, blijf me gewoon volgen als je wil weten waar mijn reis me naartoe gaat brengen. Ik ben trouwens het meest te vinden op Instagram (@debbievanrijswijk) en Polarsteps (Debbie van Rijswijk), op de andere platforms ben ik wat minder actief. En natuurlijk af en toe op mijn blog, waarvan de naam inmiddels wel een beetje achterhaald is 😅. Allemaal wel onder voorbehoud van toegang tot internet natuurlijk...

Uitzichten vanaf de Bernia Calpe bij zonsondergang

1. Kareen:
    11 januari 2023
    Ha Debbie, wat leuk weer eens iets van je te lezen! En wat een avonturen…Go with the flow, je moet het durven maar wat boeiend als je merkt wat er dan op je pad komt. De kunst is om los te laten, te ontvangen, en weer los te laten, want uiteindelijk gaat alles voorbij. Maar wat je ervan leert, de essentie van alle ontmoetingen en gebeurtenissen, vormen waardevolle proviand voor de rest van je leven. Geniet ervan, het is jou van harte gegund:-) Veel lieve groeten uit Reigerskamp.
  2. Benedicte arnoldts:
    11 januari 2023
    Wat leuk om weer iets van jou te horen Debbie! Je gaat van het hoge Noorden naar het Zuiden, moet kunnen! Geniet ervan
  3. Larissa:
    Ha Debbie,
    ik begreep van je insta posts al dat je het hoge Noorden verruild had voor de Spaanse natuur. Wat super om te lezen!
    Welk avontuur het ook wordt, ik geniet van een afstand mee!!
  4. Meike Lubbers:
    Hey Debbie,
    Wat leuk om weer wat van je te lezen!
    Zo te zien gaat het je goed en zit je lekker in je vel, fijn!
    Geniet ervan ook komend jaar!
    Groetjes Meike
  5. Karen & Cheryl:
    12 januari 2023
    Hey Debbie, wat klinkt dat onwijs gaaf! Heerlijk om je enthousiasme te lezen. Wat een vette plannen heb je en wat fijn dat er nog zoveel open is. Geniet ervan! Veel liefs
  6. Maaike:
    12 januari 2023
    Wat leuk om te lezen Debbie en fijn dat je weer iets verteld. Uiteraard volg ik je op Instagram en volg ik alle mooie plekken waar je komt.
    Heel veel plezier en stay safe! Veel liefs.