Een warm welkom

3 september 2021 - Kangos, Zweden

Zo, dan toch eens een beetje tijd gevonden om mijn eerste blogpost te schrijven! Maar waar moet ik beginnen om een beetje het gevoel van hier over te brengen?

Misschien met het warme welkom dat ik kreeg toen ik aankwam. De superfijne collega's die alle tijd nemen om alles uit te leggen, je overal mee helpen, en waarmee je een hele gezellige tijd hebt. Het is echt een heel leuk team waarin ik terecht ben gekomen.

Of moet ik toch beginnen met de prachtige omgeving en natuur hier. Het uitzicht over het meer dat ik zie zodra ik de gordijnen van mijn slaapkamer opendoe. De ontzettend mooie zonsondergang die we tegenkwamen tijdens het boodschappen doen. Of het sprookjesachtige Noorderlicht waarmee ik enorm geluk heb gehad. Na 2 dagen Lapland kon ik die al van mijn bucketlist strepen, wow!!

PXL_20210831_050435498PXL_20210903_161933138PXL_20210901_210920351.NIGHT

En laat ik natuurlijk niet de 180 superlieve viervoeters vergeten waar het hier allemaal om draait. Want die hebben mijn hart al gestolen! De ochtendroutine van voeren, water geven en kennels schoonmaken is gewoon zó leuk als je telkens superenthousiast wordt begroet! En ook de dagelijkse check en knuffeltijd zijn alles behalve een straf. Zodra ik alle 180 namen en karakters van ze ken, wordt dat allemaal alleen nog maar leuker. Nog even flink op oefenen dus. En ook het aantrekken van de harnassen voor de herfsttraining zal dan een stuk gemakkelijker gaan. Maar ondanks dat dat nu nog even oefenen is, waren die eerste trainingsdagen al een feestje om mee te maken!

PXL_20210831_131238168-01PXL_20210902_123914495.PORTRAITPXL_20210903_080805090

Ja, waar moet ik beginnen? Het is nu al te veel om op te noemen. Dat het een warm welkom was deze eerste week in Lapland is in ieder geval een feit. Ik blijf hier voorlopig nog even!

1. Joop van Rijswijk:
    3 september 2021
    Fijn, het avontuur is nu echt begonnen en je voelt je welkom! En
    een mooie start gelijk met het Noordelicht. Lekker doorgaan!
  2. Annette:
    3 september 2021
    Dat klinkt heerlijk. En dat uitzicht. Wauw!!
    Net als het noorderlicht. Fantastisch.

Heb je eigen woonruimte of moet je die delen? En waar bestaat het werk uit? Is dat fulltime of heb je ook tijd om te flierenfluiten?

Liefs, Annette
  3. Karen & Cheryl:
    3 september 2021
    Wow, wat een prachtig begin! Het klinkt echt zó gaaf allemaal, en het ziet er fantastisch uit daar, zelfs zonder sneeuw!! :-)
  4. Mieke:
    3 september 2021
    En dan is dit nog maar het begin! Er moet nog zoveel komen. Ik wacht vol spanning op de volgende berichten. Blijf genieten!
  5. Maaike:
    3 september 2021
    Tof om te lezen! Wat een uitzicht heb je! Om jaloers op te worden ;-)
    Geef alle 180 viervoeters maar een knuffel van mij!
  6. Erwin:
    3 september 2021
    Een droom is werkelijkheid geworden, geniet volop van alles wat je meemaakt, ben benieuwd naar je volgende bericht 🤗
  7. Remco Schellingerhout:
    4 september 2021
    Mooi om te lezen dat het al goed bevalt en zeker geluk voor je om het noorderlicht al een paar keer te hebben gezien..blijft mooi zo'n avontuur..en 180 van die mooie hondjes is ook al een avontuur 🤗
  8. Sidney Minnaar:
    4 september 2021
    Fijn Debbie om te lezen, dat het goed gaat. Prachtige plek! Geniet met volle teugen 👍👋
  9. Jan en Thea:
    4 september 2021
    Fantastisch dat je het daar zo naar je zin hebt, ziet er ook prachtig uit.
  10. Kareen:
    4 september 2021
    Hi Debbie, ben ontzettend blij voor je dat je eerste ervaringen zo geweldig positief zijn! Stop ze allemaal in je rugzak zodat ze proviand zijn voor als het een keertje tegenzit. Veel groei en bloei toegewenst! 😊
  11. Wil en Eric:
    5 september 2021
    Nu al een fantastisch mooie tijd. Het gevoel met de honden herkennen wij uit het asiel. Dat is ook checken, schoonmaken , uitlaten en knuffelen en de dankbaarheid van de dieren is niet uit te leggen. Genieten maar. Zo veel mogelijk.
  12. Tim:
    6 september 2021
    Wat ontzettend fijn dat je je welkom voelt. Geniet van je nieuwe avonturen!
  13. Matthijs:
    6 september 2021
    Waauw, fijn om te lezen dat je het prima naar je zin hebt. En mooie foto's ook! Lijkt me magisch, dat noorderlicht.
  14. Marja:
    7 september 2021
    Wat leuk om te lezen en wat een avontuur! Dat is een goed begin.
  15. Jessica:
    14 september 2021
    Wat fijn om te lezen dat je zo'n warm welkom hebt ervaren! En wat mooi is het daar!! Wauw! Geniet er met volle teugen van!